יו"ר 'מגה' מעביר את בונוס העתק שקיבל לטובת העובדים

"אני ער לביקורת הציבורית על עצם קבלת הבונוס ועל שיוכו המוטעה לעבודתי במגה, ליבי עם העובדים ובני משפחותיהם ולכן החלטתי להעביר את כל סכום הבונוס נטו ששולם לי לטובת עובדי מגה"
ישראל פריי No Comments on יו"ר 'מגה' מעביר את בונוס העתק שקיבל לטובת העובדים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90
"אני ער לביקורת הציבורית על עצם קבלת הבונוס ועל שיוכו המוטעה לעבודתי במגה, ליבי עם העובדים ובני משפחותיהם ולכן החלטתי להעביר את כל סכום הבונוס נטו ששולם לי לטובת עובדי מגה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הביקורת הציבורית הנוקבת סביב התנהלות בכירים ברשת "מגה" הקורסת, שמשכו ממנה סכומי כסף גדולים, בזמן שהעובדים הפשוטים איבדו את מקום עבודתם – נותנת את אותותיה.

ערוץ 2 חשף השבוע את הבונוס המנופח שאושר ליו"ר רשת מגה, פחות משבוע לפני קריסתה – 560 אלף שקלים, סכום בשווי שבע משכורות לאביגדור קפלן. והערב, הודיע קפלן כי הוא מחזיר את הבונוס בעקבות הפרסום על מנת שיחולק לעובדים.

יו"ר מגה כתב: "אני מועסק על ידי אלון חברת הדלק לישראל – 'אלון ישראל' – ומקבל ממנה את משכורתי האחת והיחידה עבור כל התפקידים שאני ממלא בקבוצה זו. הבונוס שניתן לי על ידי אלון ישראל נקבע ואושר על ידי הדירקטוריון שלה ושולם על ידה. אלון ישראל היא חברת האם של חברת האם – 'רבוע כחול'- של מגה. ממגה לא קיבלתי תמורה כלשהי עבור כהונתי כיו"ר דירקטוריון פעיל שלה. הבונוס אושר בעיתוי אשר לי לא הייתה שום השפעה עליו".

קפלן הוסיף: "אני ער לביקורת הציבורית על עצם קבלת הבונוס ועל שיוכו המוטעה לעבודתי במגה, ליבי עם העובדים ובני משפחותיהם ולכן החלטתי להעביר את כל סכום הבונוס נטו ששולם לי לטובת עובדי מגה. אני מעביר המחאה בסכום הבונוס ליו"ר ההסתדרות אשר יחליט על דרך השימוש בכסף לטובת העובדים".

קפלן העביר צ'ק על מלוא סכום הבונוס, לידי יו"ר ההסתדרות, ע"מ שיעבירו לעובדים. למרות שמדובר בסכום קטן שיגיע לכל אחד מאלפי העובדים של הרשת, בסביבתו של קפלן מסבירים כי היה חשוב לו לנקות את מצפונו, ולהביע סולידריות עם העובדים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הבטיח לחלק את הכסף לעובדים, ולהמשיך במאבק למענם.

מלבד הבונוסים העצומים שקיבלו בכירי הרשת, מה שהעסיק את התקשורת ביממה האחרונה לא מעט, היה הפרסום על שכרה של אשת יחסי הציבור רותי שטרית, על שירותיה הפרסום והיח"צ למגה במשך השנים.

לפי חשיפת עמליה דואק בערוץ 2, שטרית, שבמשך שנים נחשבה למקורבת וליד ימינו של יו"ר מגה לשעבר דודי ויסמן, קיבלה תשלום חודשי קבוע של כ-300 אלף שקלים כששימשה אשת יחסי הציבור של "מגה".

חישוב הסכומים שהוענקו לה מעלה כי שטרית קיבלה למעלה מ-3 מיליון שקלים וחצי בשנה, וב-4 שנים וחצי קיבלה כ-18 מיליון שקלים, הרבה מעל ומעבר למקובל בענף, דבר שעורר ביקורת ותהיות.



0 תגובות